kandydatów
Inspektor wojewódzki
Firma: Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie miejsce pracy: Lublin
Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych,
- praca w siedzibie urzędu, możliwe również wyjazdy służbowe,
- stres związany z obsługą klienta,
- praca z koniecznością przemieszczania się po różnych piętrach i budynkach.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca siedząca w pozycji wymuszonej przed komputerem ekranowym,
- praca w niewielkich pokojach biurowych 2 i 3 osobowych,
- brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
Zakres zadań
- prowadzi postępowania w sprawach: - nadania obywatelstwa polskiego: przyjmuje i analizuje wniosek oraz zgromadzony materiał dowodowy, rejestruje wniosek w systemie Pobyt, zwraca wniosek do uzupełnienia w przypadku braków oraz wyjaśnia tryb i procedury postępowania, udziela informacji telefonicznych, opiniuje wnioski o nadanie obywatelstwa polskiego kierowane do Prezydenta RP, przygotowuje dokumentację do uroczystości wręczenia przez Wojewodę aktów nadania obywatelstwa polskiego - zrzeczenia się obywatelstwa polskiego kierowane do Prezydenta RP: przyjmuje i analizuje wniosek o zrzeczenie się obywatelstwa polskiego oraz załączony materiał dowodowy, zwraca wniosek do uzupełnienia w przypadku braków, opiniuje wniosek o zrzeczenie się obywatelstwa polskiego;
- prowadzi postępowania administracyjne w sprawach o uznanie za obywatela polskiego: przyjmuje wniosek o uznanie za obywatela polskiego, analizuje wniosek i zgromadzony materiał dowodowy, zwraca wniosek do uzupełnienia w przypadku braków, występuje o informację do innych organów, wyjaśnia tryb i procedury postępowania, udziela informacji telefonicznych, analizuje cały materiał dowodowy i przygotowuje projekt decyzji w sprawach o uznanie za obywatela polskiego przez Wojewodę lub odmowę uznania, przygotowuje dokumentację oraz organizuje wręczenie decyzji o uznaniu za obywatela polskiego, rejestruje sprawę w systemie Pobyt;
- prowadzi postępowania administracyjne w sprawach o potwierdzenie posiadania obywatelstwa polskiego, tj.: przyjmuje i analizuje wniosek i załączony materiał dowodowy, zwraca wniosek do uzupełnienia w przypadku braków, występuje o informację do innych organów, analizuje cały materiał dowodowy i przygotowuje projekty decyzji w sprawach z zakresu potwierdzenia posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego, odmowy potwierdzenia posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego, sprawdza w rejestrach utrat i zrzeczeń obywatelstwa polskiego oraz wyjaśnia tryb i procedury postępowania, udziela informacji telefonicznych, udziela odpowiedzi na zapytania, czy osoba figuruje w rejestrach utrat obywatelstwa polskiego;
- prowadzi sprawy z zakresu budżetu zadaniowego, ryzyka, przyjmuje wnioski i interesantów w zakresie prowadzonych spraw z zakresu obywatelstwa i repatriacji;
- prowadzi sprawy w zakresie repatriacji: - opiniuje wnioski o wydanie wizy wjazdowej w celu repatriacji dla potrzeb MSWiA; - prowadzi postępowania administracyjne i przygotowuje projekty decyzji w sprawie potwierdzenia posiadania obywatelstwa polskiego dla repatriantów oraz uznania za repatrianta; - prowadzi sprawy finansowe wynikające z ustawy o repatriacji: przygotowuje wnioski o przyznanie środków finansowych do MSWiA, analizuje i szacunkowo określa wysokość środków w tym zakresie, na podstawie otrzymywanych informacji od j.s.t analizuje i rozlicza wykorzystanie środków w roku budżetowym, wypełnia aplikację BUZA (planowanie i rozliczenie), przygotowuje porozumienia, które Wojewoda zawiera z gminami, które zobowiązały się zapewnić lokal mieszkalny kandydatom na repatriantów;
- przetwarza dane zawarte w rejestrach dotyczących obywatelstwa, tj. rejestr wniosków o nabycie obywatelstwa polskiego oraz osób, które nabyły obywatelstwo polskie, rejestr wniosków o wyrażenie zgody na zrzeczenie się obywatelstwa polskiego oraz osób, które utraciły obywatelstwo polskie, rejestr wyboru dla dziecka obywatelstwa państwa obcego. Obsługuje systemy elektroniczne Pobyt i Źródło w zakresie obywatelstwa i repatriacji.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub do 1 roku doświadczenia zawodowego w obszarze prowadzenia postępowań w sprawach dot. obywatelstwa polskiego;
- znajomość przepisów ustaw: o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej, Kodeks postępowania administracyjnego, o ochronie danych osobowych, o obywatelstwie polskim, o repatriacji oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw;
- znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość przepisów ustaw: o obywatelstwie Państwa Polskiego z 1920 r., o obywatelstwie polskim z 1951 r. i z 1962 r., Prawo o aktach stanu cywilnego; o ewidencji ludności, o dowodach osobistych,
- umiejętność stosowania prawa w praktyce,
- kreatywność,
- komunikatywność,
- asertywność,
- umiejętność analitycznego myślenia i syntezy.
Pozostałe oferty pracy w firmie Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
Wyświetleń: 365